[:it]

Dal Falaut Campus si possono raggiungere facilmente questi posti meravigliosi:

 

Costiera Amalfitana
costiera1 COSTIERA2

La costiera amalfitana è il tratto di costa campana, situato a sud della penisola sorrentina, che si affaccia sul golfo di Salerno.
È un tratto di costa famoso in tutto il mondo per la sua bellezza naturalistica, sede di importanti insediamenti turistici. Considerato patrimonio dell’umanità dall’UNESCO prende il nome dalla città diAmalfi, nucleo centrale della Costiera non solo geograficamente, ma anche storicamente.

Paestum
paestum

Le rovine di Paestum sono note per i tre grandi Templi Greci in ottimo stato. Oggi le rovine della città sono situate nella moderna Paestum che è parte del comune di Capaccio nella provincia di Salerno, Campania, Italia.

Pompei
pompei2

La città è famosa principalmente per gli scavi dell’antica Pompei, situati nella zona di Pompei scavi.
Pompei, insieme con Ercolano ed altri paesi limitrofi, fu quasi interamente distrutta e sommersa da ceneri vulcaniche e lava nell’eruzione del Monte Vesuvio nel 79 AC. È meta turistica da più di 250 anni. Oggi è patrimonio mondiale dell’UNESCO ed è una delle attrazione turistiche più popolari in Italia  (circa 2.5 milioni all’anno).

Napoli
napoli

Negli ultimi anni Napoli è diventata la meta preferita di Italiani e stranieri che amano trascorrere le vacanze in città di interesse artistico.
Diversamente dalle altre città dove l’arte è rilegata nei musei e la vita reale si svolge nelle strade, il segno distintivo di Napoli è il suo folklore: le persone vivono e lavorano tra le bellezze della città.

 

Roma

View of San Peter basilica, Rome, Italy.

La storia di Roma si estende più di tre millenni.
Il suo centro storico è Patrimonio Mondiale UNESCO. Musei e monumenti come il Colosseo o i Musei Vaticani sono tra le mete turistiche più visitate al mondo con milioni di visitatori all’anno.

 [:en]

From the Falaut Campus you can reach these beautiful places easily:

 

Amalfi Coast
costiera1 COSTIERA2

The Amalfi Coast is a stretch of coastline on the southern coast of the Sorrentine Peninsula in the Province of Salerno in Southern Italy.
The Amalfi Coast is a popular tourist destination for the region and Italy as a whole, attracting thousands of tourists annually. In 1997, the Amalfi Coast was listed as a UNESCO World Heritage Site as a cultural landscape

Paestum
paestum

The ruins of Paestum are notable for their three ancient Greek temples which are in a very good state of preservation.
Today the remains of the city are found in the modern Paestum which is part of the comune of Capaccio in the Province of Salerno, Campania, Italy.

Pompei
pompei2

The city is mainly famous for the ruins of the ancient city of Pompeii, located in the zone of Pompei Scavi.
Pompeii, along with Herculaneum and many villas in the surrounding area, was mostly destroyed and buried under 4 to 6 m of volcanic ash and pumice in the eruption of Mount Vesuvius in 79 AD.
Pompeii has been a tourist destination for over 250 years. Today it has UNESCO World Heritage Site status and is one of the most popular tourist attractions in Italy, with approximately 2.5 million visitors every year

Naples
napoli

In the last few years Naples has become one of the favourite destinations for all those Italian and foreign tourists who love spending their holidays in cities of artistic interest.
Unlike cities in which art is stored in museums and daily life happens on the streets, Naples’s distinctive mark is its folclore: people living and working among the artistic beauties of the city.

 

Rome

View of San Peter basilica, Rome, Italy.

Rome’s history spans more than two and a half thousand years.
Its historic centre is listed by UNESCO as a World Heritage Site. Monuments and museums such as the Vatican Museums and the Colosseum are among the world’s most visited tourist destinations with both locations receiving millions of tourists a year.

 [:]